ul. 11 Listopada 7
https://bip.kartuskipowiat.pl/artykuly/55/powiatowy-rzecznik-konsumentow
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Kartuzach działa wyłącznie na rzecz mieszkańców Powiatu Kartuskiego. Osoby mieszkające poza Powiatem powinny zwrócić się o pomoc do Rzecznika Konsumentów w swoim mieście lub powiecie.
Dane rzeczników na terenie kraju można znaleźć na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów działa wyłącznie w sprawach konsumenckich (dotyczących zawierania i wykonywania umów cywilnoprawnych pomiędzy konsumentem, a przedsiębiorcą).
Konsumentem, zgodnie z art. 221 Dz. U. 2020.1740 Kodeksu cywilnego, jest osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Konsumenci zgłaszają problem konsumencki na Formularzu zgłoszenia problemu konsumenckiego.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Kartuzach udziela mieszkańcom Powiatu bezpłatnej pomocy prawnej w sprawach związanych z ochroną konsumentów, w szczególności:
· udziela porad prawnych;
· występuje do przedsiębiorców na rzecz ochrony interesów konsumentów;
· pomaga konsumentom przygotować pisma reklamacyjne;
· prowadzi edukację konsumencką
· współdziała z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Inspekcją Handlową, organizacjami konsumenckimi i innymi instytucjami;
· wykonuje inne zadania określone w przepisach.
Interwencje Rzecznika w konkretnej sprawie podejmowane są zazwyczaj po wyczerpaniu przez konsumenta toku postępowania narzuconego mu przez ustawę lub umowę.
W celu dostarczenia usług na najwyższym poziomie i dostosowania witryny do indywidualnych potrzeb strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie ze stron bez zmiany ustawień dotyczących cookies powoduje, iż będą one używane w Waszym urządzeniu końcowym. Można w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące cookies.