2022/02/03

Pierwsze posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku nowej kadencji

27 stycznia br. odbyło się pierwsze posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku nowej kadencji na lata 2022-2024. Posiedzeniu, które odbywało się w formie zdalnej, przewodniczył Bogdan Łapa Starosta Kartuski. Komisja powoływana jest w celu realizacji zadań starosty w zakresie zwierzchnictwa nad powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami oraz innych zadań dotyczących porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.

 

W skład Komisji nowej kadencji weszli:

  1. Bogdan Łapa- Starosta Powiatu Kartuskiego – Przewodniczący Komisji;
  2. Piotr Zengerski – radny delegowany przez Radę Powiatu Kartuskiego;
  3. Ryszard Peek – radny delegowany przez Radę Powiatu Kartuskiego;
  4. Jolanta Tersa, Dyrektor Wydziału Edukacji Starostwa Powiatowego w Kartuzach – osoba powołana przez Starostę;
  5. Grzegorz Mikiciuk, Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kartuzach – osoba powołana przez Starostę;
  6. Jan Geras, Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Kartuzach – osoba powołana przez Starostę;
  7. Nadkom. Tomasz Juński – Komendant Powiatowy Policji w Kartuzach
  8. Podkom. Piotr Kurowski – przedstawiciel delegowany przez Komendanta Powiatowego Policji.

 

W pracach Komisji uczestniczy także Prokurator Rejonowy w Kartuzach. Starosta powołał także do udziału w pracach przedstawicieli powiatowych służb, inspekcji i straży z głosem doradczym.

 

Uczestnicy podczas spotkania omawiali plan pracy Komisji na 2022 roku, budżet Powiatu Kartuskiego na 2022 rok w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz przyjęli projekt Powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli dla powiatu kartuskiego na lata 2022-2024.

 

W dalszej części spotkania Powiatowy Państwowy Inspektor Sanitarny - Sylwia Leyk przedstawiła informacje o aktualnej sytuacji pandemicznej w powiecie kartuskim: od 01.01.2022 r. do 24.01.2022 r. potwierdzono 1846 nowych przypadków zachorowań na COVID-19 i 25 zgonów. Inspektor omówiła dokładny poziom wyszczepienia w poszczególnych gminach powiatu oraz zwróciła szczególną uwagę na gwałtowny wzrost zakażeń jaki ma miejsce w ostatnich dniach.

 

Na zakończenie Komendant Powiatowy Policji w Kartuzach Nadkom. Tomasz Juński zreferował sytuację Policji związaną z ogromną liczbą zachorowań na COVID-19. Policja ma znacznie więcej pracy w związku z obowiązkiem nadzoru osób przebywających w izolacji i kwarantannie – obecnie to około 7500 osób. Policjanci przeprowadzają także kontrole w placówkach handlowych, miejscach publicznych wspólnie z Powiatową Inspekcją Sanitarną.

 

 

info: Wydział ZB

Rozumiem akceptuję

W celu dostarczenia usług na najwyższym poziomie i dostosowania witryny do indywidualnych potrzeb strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie ze stron bez zmiany ustawień dotyczących cookies powoduje, iż będą one używane w Waszym urządzeniu końcowym. Można w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące cookies.